Kauza BMW Invelt vs Youtubeři aneb marketingový průšvih roku?

Sleduji kauzu společnosti BMW Invelt a Youtuberů od samého počátku a musím se přiznat, že z mého pohledu a za 15 let praxe, jsem asi nezažil větší marketingový průšvih než právě tento. Nevidím osobně do detailů a informace mám jen z videí a internetu, ale navenek to působí jako buď skvěle provedená kampaň, kterou čeká minimálně velký zásah, obrovskej průser, který skončí několika ukončenými pracovními poměry a poškozením značky BMW i Inveltu nebo velkej fake a pak právní průser pro dva Youtubery.

A o co tedy jde? S Youtubery chce dnes díky jejich vlivu spolupracovat mnoho značek, i mně několikrát do týdne zazvoní telefon, zda nemám na některého kontakty a neumím zařídit nějakou tu kampaň. A nejinak to bylo u BMW Invelt. Koncem července tohoto roku byl údajně ze strany BMW Invelt, konkrétně pana J. H. (marketing manažer) rozeslán email na několik youtuberů s touto nabídkou.

Nabídka BMW Invelt pro youtubery
Nabídka BMW Invelt pro youtubery

 

Asi každý pochopí, že to,  co mohlo na první pohled vypadat pro youtubery zajímavě…“ budu si konečně moci vozit zadek v bavoráku“..po druhém a třetím přečtění tak moc zajímavě nevypadá. Ve výsledku ti dáváme auto, který je ti skoro nanic. Takže většina youtuberů tuhle nabídku odmítla a vypadá to, že na tuto nabídku přistoupila jen Carrie Kirsten, dnes 18ti letá youtuberka. Ta 18.12. zveřejnila první video  o splnění celoživotního snu a s několika kamarádkami se v něm mazlí se „svou“ novou X jedničkou. Video níže.

 

No a nedlouho po zveřejnění tohoto videa, pod ním vyjímečně mizí možnost přidávat komentáře neb se tam rozpoustala diskuse, jak moc to BMW vlastně je nebo není její atd atd.

No a pak už to jelo jako po másle. Objevila se videa, která zveřejnují prý skutečné podmínky spolupráce, které jsou už nahoře v textu. Konkrétně hned následující den, tedy 19.12. zveřejnil video například Jakub z YouTube kanálu TVTwixx a vysvětluje, proč tuhle spolupráci odmítl. Stručně říká, nebudu pomlouvat konkurenci a dělat na ně negativní recenze, nechci se omezovat na najetých 500km měsíčně, ani omezovat používání zavazadel do 30kg atd.

No a reakce ze strany BMW Invelt na sebe nenechala dlouho čekat. Následuje oficiální vyjádření BMW na Facebooku

reakce BMW Invelt

A pak se obejvuje opravdová třešnička na dortu, tedy „neoficiální“ reakce a vlastně dost drsná a neprofesionální výhrůžka pana J.H. youtuberovi TVTwixx – viz tento email (podotýkám ale poslaný ne z emailu společnosti Invelt, ale jakési soukromé gmail adresy, se jménem pana Haberleho, tzn tenhle email mohl ve finále poslat kdokoliv)

reakce Jiri Haberle BMW Invelt

A co čert nechtěl…a jak jinak…přichází zveřejnění tohoto emailu ze strany TVTwixx na YouTube a úplně všecho je venku. Zatím 46.000 shlédnutí, ale to pofrčí nahoru.

Odhaduji, že po tomto zveřejnění se nejednomu člověku nejen v BMW Invelt muselo orosit čelo a vypadá to z mého pohledu zatím na asi největší marketigový průser roku (pokud je tedy tato teorie správná).

Nebo že by zatím nejsofistikovanější kampaň ever? :))

Nebo že by ti dva mladíci měli fakt koule na to, si tohle vše vymyslet a šli by do rizika soudu, ve kterém je Invelt rozcupuje na kousky?

Ukáže čas…

Hlavně přijde uvědomnění si, že cokoliv, co pošlete mailem, se prostě může kdykoliv dostat ven. Že vyhrožovat se nemá…nikdy..a spousta dalších.

Advertisements

16 komentářů: „Kauza BMW Invelt vs Youtubeři aneb marketingový průšvih roku?

  1. A nebude to spíš tak, že někdo se naštval, že youtuberka dostala BMW a on ne? Tak jim to pojďme všem zavařit? Kdyby tam nedali těch 500 km měsíčně, tak by to možná i prošlo 🙂

  2. Davide, taky to může být úplně jinak. Twixx dlouhodobě nenávidí Carrie, jinak to říct ani nejde. Vozí se po ní pravidelně a není u toho zrovna decentní. Vlastně je u toho dost sprostej, tak, že čistě lidsky je na facku s rozběhem.

    U Freescoota mě zaujalo, že svoje odovědi „panu Haberlemu“ poslal na adresáta Jakub, viz: https://twitter.com/sibiranka/status/811493883498655744

    V dnešním videu tvrdí, že je to kvůli tomu, že maily posílal v kopii do svého jiného e-mailu. Ale stejně jako já určitě víte, že když posíláte mail na více lidí, v „komu“ se ukáží všichni. Takže to naznačuje spíše lež.

    Ne, nedivila bych se, kdyby Twixx a Freescoot celou kauzu vyvolali uměle, původně jako prank na „Vykouřilovou“, jak Carrie velmi něžně nazývají.

    V tomto článku mi od vás chybí trochu hlubší vhled než jenom letecký snímek, místy dost nepřesný.

    1. Ano Marie, i tohle muze byt verze. Pak me uz jen zarazi, ze by si oba kluci lajzli tak velkej pruser na tema poskozeni znacky. Naznacovalo by to, ze nekteri youtuberi nevi kde je hranice.

      1. To klidně může být. Sleduju je už delší dobu, dlouhodobě jdou přes čáru a vůči Carrie jsou extrémně agresivní.

      2. Ja na tohle nemam uplne zaludek. 🙂 Nicmene pokud se kluci sekli a je to umysl, pak ze sebe udelaji pitomce pred celou zemi.

  3. Ahoj, tohle vypadá dle mého možná paranoidního pohledu spíše na útok na osobu Haberleho. Ten jazyk, pravopisné chyby a pak ten skok do galerky, nevím…
    Superkampaň? Nemyslím, je v zásadě ke značce negativní a neumím si představit jiné pozitivní rozuzlení, než že si to objednala VW:) nebo přímo Vladimir Vladimirovič či jiný pablb, kterému BMW třeba zrušila plán na stavbu továrny:)
    Co na sebe kouknout v lednu?

    Měj se prima a pěkné svátky,

    Michal
    22. 12. 2016 v 8:36, David Beška <comment-reply@wordpress.com>:

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s