Tohle si mladá generace už ani neumí představit

Minulý týden jsem na konferenci E-Business Forum 2015 pozorně poslouchal prezentaci Kena Hughese, mimochodem jednoho z nejlepší řečníků současných světových ecommerce či marketingových konferencí vůbec. Byla na téma Digital DNA, kde hovořil o tom, jak se chová dnešní mladá generace, jaká má očekávání a že my starší ročníky máme vůbec problém jejich chování pochopit. S čímž se přiznám mám občas problém i já. Jednou z věcí, kterou zmínil, je očekávání non stop připojení k WiFi. Dokonce si dovolil upravit Maslowovu pyramidu lidských potřeb a do její nejspodnější části přidal WiFi.:)

WiFi, připojení k internetu, které změnilo a usnadnilo život nám všem, kdo se na internetu pohybujeme. Sám jsem se několikrát přistihl, že si vybírám lokalitu pro ubytování nebo hotel, podle toho, zda wifi má nebo ne. Nebo že se podivuji nad tím, že existují kavárny, autosalony a další firmy, které volnou WiFi nemají. Prostě ji dnes bereme jako standard,  bez kterého nemůžeme normálně fungovat nebo pracovat. To, že je k WiFi připojen náš notebook, ke kterému nevede žádný kabel a můžeme se s ním volbě pohybovat je úplně normální věc.

Celá prezentace by byla na hodně dlouhé povídání, ale během ní mi Ken připomněl jedno krásné video z roku 1999. Ačkoliv historie bezdrátového připojení sahá až do roku 1971, reálně se začala zavádět do běžného života až v roce 1997. A v roce 1999 představil první notebook s WiFi i Apple a Steve Jobs toto řešení prezentoval před veřejností. Stojí za to si to připomenout, ačkoliv je mi jasné, že většina dnešní mládeže se při takové prezentaci s Hula Hoop kruhem musí smíchy popadat za břicho:)

Až teď mi vlastně dochází, co všechno si vlastně pamatuju.

Zanechat Odpověď

