Jak zvýšit denní obrat eshopu na Skrz.cz 10x?

Tuto otázku dostávám téměř denně. A dnes se mi na ni chce odpovědět jednou větou. Chcete zvýšit obrat a počet objednávek? Tak jděte na Skrz.cz a uvidíte. Nicméně dost často vidím na obličeji klienta takový ten lehký či strnulý úšklebek. Něco ve smyslu: jojo chlapče, to ti tak žeru. A protože mám rád jasná čísla, zkusím si to svoje tvrzení čísly i doložit. A klidně si namítejte, že nejsem objektivní, protože pro Skrz.cz pracuju.

Nedávno mi volal klient a ptal se. Slyšel jsem, že už nenabízíte jen „slevové servery“, ale máte řešení už i pro eshopy. Mám menší eshop, chci to s Vámi zkusit. Co mám dělat? Ulevilo se mi. Další klient, který si na začátku nechá spíš poradit, o to, to bude snazší. Poslal jsem mu odkaz na stránku s popisem spolupráce a během hodiny mi v mailu přistál XML feed. Naimportovali jsme jeho zboží a zveřejnili nabídky. Po týdnu se ozval znovu a říká: Hele kluci, je to fajn, uživatelé k nám od Vás chodí, ale chceme víc. Co děláme špatně? Prohlédl jsem si jejich nabídku a vypadlo ze mě pár tipů. Dejte nám do feedu lepší obrázky, upravte popisy produktů ať uživatel pochopí o co jde, vyhoďte produkty se slevou 1% a ty kde nejste cenově konkurenceschopní. A nenabízejte to, co nemáte skladem. Lidi chtějí zboží hned, ne za dva týdny. U těchto nabídek si zvyšte cenu za klik. Koruna je opravdu málo.  A až to budete mít, napojte si na náš systém svůj Google Analytics, ať máme data v reálném čase.  V telefonu bylo najednou ticho. Proboha proč? ozvalo se. Říkám udělejte to a uvidíte, že to pomůže. Začneme měřit reálné prodeje, vypneme nabídky, které se neprodávají a ty co jedou, podpoříme více impresemi. Odpověď, z níž byly cítit obavy zněla: No ok, zkusím to.

Během cca dvou dní se dostavil první výsledek. Z původního průměrného denního obratu přes Skrz.cz kolem 3.400.-Kč jsme poskočili na pět tisíc, pak deset, pak třicet a o pár dní později na 50.000.-. Jinými slovy. Během cca 11 dní se nám podařilo zvýšit obrat eshopu přes Skrz.cz desetinásobně. Denní počet objednávek se zvýšil z 15. na 130. Průměrná cena za klik se díky aktivivnímu bidování klienta samozřejmě zvýšila a to z 1,0 na 3,5 Kč. I tak se ale stále inzerce vyplácí a je zisková. A to jak z pohledu PNO tak ROI. V grafech níže jsou pak vidět denní obraty a počet objednávek.

jak zvysit pocet objednavek eshopu
Jak zvýšit obrat eshopu?

A pro ty, kterým to nepřijde reálné doplním. Ano, máte pravdu, toto neplatí pro úplně každý eshop a jakýkoliv sortiment. Fakt nejsme samospasitelní. Platí to pro takový eshop, jehož cílovou skupinu dokážeme oslovit. A za druhé. Ne, nešlo o sezónní zboží, jako jsou teď školní potřeby.  A dnes už vím, že roli hraje určitě i brand. Nicméně i tak mám velkou radost. Za nás, i za klienta. A být s eshopem na Skrz.cz mi prostě dává smysl. A tak jsem se prostě pochlubil:) Veřejně a s číslama. Prima den všem.

Zanechat Odpověď

