Jak zvýšit návštěvnost webu přes Facebookovou stránku…

Jsem fanda časopisu National Geographic a tak mě nadchnul nový web tohoto brandu, který si lepší web po letech určitě zasloužil. Je na něm ještě kus práce, ale všichni víme, že když chcete investovat, musíte taky vydělávat a je to takový začarovaný kruh. O to větší radost jsem měl z toho, jak se v poslední době oproti původnímu poklesu vyvíjí návštěvnost. (RU dle NetMonitoru-rok 2011)

návštěvnost National Geographic
návštěvnost National Geographic

Nicméně všem, kdo v online branži dělají je jasné, že takový enormní růst nelze považovat za organický a znamená většinou podporu formou nějaké kampaně. Koneckonců na tom není nic špatného a k prodeji reklamy a zvyšování tržeb jsou prostě nutná čísla. A tak jsem pátral dál, protože mě zajímalo, kde se ta čísla berou a při mrknutí do NetMonitoru, jsem pod křídly vydavatelství Sanoma Media objevil úplně nový projekt Vyzennudu.cz. Na webu jsem našel mnoho reklamních bannerů, které odkazovaly na projekty NationalGeographic.cz, Kafe.cz či Prekvapeni.cz. Tento projekt patří (alespoň doména ano) společnosti Business Factory s.r.o., která na svém webu uvádí Sanomu jako jednu z referencí,dále pak že svým klientům přivádí sto milionů návštěvníků za rok a jejich facebookové stránky mají 8.000.000 fanoušků. Projekt VyzenNudu.cz má také svoji facebookovou stránku, na které je dnes přes 268.000 fanoušků, což rozhodně není málo.

Při pohledu na obsah webu VyzenNudu.cz vidím, že jde spíšeo něco, co se dá nazvat Facebook Factory, tedy firmu, která umí tvořit facebookové stránky, „nachytat“ na ně fanoušky a ty pak převádět na jiné weby nebo dokonce FB stránky prodávat. Ani to dnes není nic zakázaného nebo snad neetického. Jen je to zvláštní strategie, spíše krátkodobá, alespoň z mého pohledu.

vyzennudu.cz
vyzennudu.cz

A k tomu vlastnictví projektu….vzhledem k tomu, že vím jaká jsou pravidla pro zařazení projektu v Netmonitoru pod vydavatelství (buď musíte vlastnit víc jak 50% této společnosti nebo být výhradním zástupcem při prodeji reklamy – pokud se tedy podmínky nezměnily) a tuším, že Sanoma asi nemá za cíl stát se mediální agenturou, tak usuzuji nebo spekuluji, že došlo k akvizici či investici, o které se nikde nepíše. Proč?…No to já nevím .-))

Advertisements

4 komentáře: „Jak zvýšit návštěvnost webu přes Facebookovou stránku…

  1. Davide,
    jestli tě trápí návštěvnosti webů tvého bývalého zaměstnavatele, nic ti nebrání se někoho na vysvětlení zeptat a nevymýšlet si zběsilé teorie:).

    K realitě, vyžeňnudu.cz je pod Sanomou od ledna 2012, včetně odkazů na další projekty Sanomy, zatímco nárust návštěvnosti NG začal po relaunchi v listopadu a prosinci a stále pokračuje.

    Pro tvou představu, podíl návštěvnosti např. na NG z vyžeňnudu.cz je v řádech jednotek procent, protože nemáme žádné zázračné bannery s CTR 10%. Nemluvím o nějakých facebookových skupinách, které nevedou na NG už vůbec nikoho.

    Co se změnilo opravdu je to, že místo 1 článků týdně má NG 5 autorských článků denně a změnila se strategie online marketingu proti době, kdy si v Sanomě pracoval ty.

    Nic jiného za nárustem návštěvnosti není potřeba hledat, stejně tak vyrostlo Kafe.cz, Dumazahrada.cz a KrausMagazin.cz a ne, ani jim tu návštěvnost nedělají žádné zázračné skupiny nebo bannery na vyžeňnudu.cz:).

    1. Ahoj Lukasi, nevim jestli bych pouzil slovo trapi, spis zajima. A ver, ze Sanoma a vsechny projekty okolo, je pro me daleko vic, nez byvaly zamestnavatel. Povime si za sedm sedm let:)) Kazdopadne diky za doplneni

  2. Ahoj Davide, k VyžeňNudu mám jeden negativní komentář. 🙂

    Podle mého názoru jednají (nebo minimálně v minulosti jednali) velmi neeticky, řekl bych až podvodně. Lajkování jedné jejich stránky u mne způsobilo automatické lajkování dalších 15 jejich „ne-příliš-chytrých“ stránek, samozřejmě aniž bych něco tušil. Všechny tyto stránky mi potom spamovaly news feed a musel jsem se jich obtížně zbavovat, protože jejich názvy nešly na Facebooku vyhledat ve vyhledávání. Podobné potíže měli i mí přátelé.

    Nevím, jak to dělají dnes, ale ptám se: je toto legitimní forma marketingu? Za mě zní odpověď jednoznačně ne.

    1. To už se na FB dělat nedá a my jsme to ani nedělali – Business Factory projekt vyzennudu převzala po odhaleno.cz až v novém roce – takže co se tam dělo před tím bych s tím jaká je současnost nespojoval.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s