Co jsem dělal 11.září 2001?

Dnes je to přesně na den deset let od největšího teroristického útoku všech dob.
Ten den si pamatuji jako by byl včera. Bylo úterý….přišel jsem odpoledne dříve z práce. Zapnul si televizi, ale před třetí odpoledne toho moc zajímavého nedávali. Možná právě proto jsem si telku přepnul na CNN. Viděl jsem tam věže WTC, z nichž jedna hořela. Titulek zněl: Do World Trade Center narazilo letadlo. Nikdo v té době ještě netušil, co se vlastně děje. Mé první dojmy prostě působily, jako kdyby mrakodrap prostě jen hořel. Vzpomněl jsem si na knihu od Scortii a Robinsona – Skleněné peklo. Říkal jsem si, že jsem zvědavej, jak tohle amíci uhasí. Během několika minut se ale stalo něco, čemu asi nevěřil nikdo z nás. Během rozhovoru v CNN a přenosu obrazu z helikoptéry Chopper 7, se na obrazovce, krátce mihlo dopravní letadlo a vrazilo do druhé věže. Ani sám reportér vlastně nevěděl co se děje. To video máte zde.

Ten den jsem prostě sledoval zpravodajství CNN a nehnul se od televize ještě několik hodin. Volal jsem i tátovi. Sám moc nechápal, co se děje a zprvu si myslel, že si dělám legraci. Z tranzu mě probral až telefon kamaráda, zda jdu na hokej nebo má jít beze mě. Šel jsem, ale i na hokeji se neřešilo nic jiného než tohle. Ani nevím, jak tenkrát Plzeň hrála .-)
Co se dělo dál už všichni víte. Během několika hodin bylo jasno, že unesená letadla nebyla dvě, ale čtyři (jedno spadlo v Pensylvánii a druhé dopadlo na Pentagon).
Dnes s odstupem času za sebou celý svět má stovky dalších událostí, válku v Afghanistánu, útoky v Londýně, Madridu, změny zákonů, spekulace kolem údajně řízeného pádu budovy WTC 7 – tohle je moc zajímavé video najdete na toto téma

Změnil se náš pohled na lidi se šátkama, islám a vůbec muslimské náboženství. Už víme, co je to Taliban, Al-Kajdá a když letíme v letadle s někým v dlouhém hábitu, tak máme prostě mrazení v zádech.
Ten den, ať se nám to líbí nebo ne, změnil život nás všech.

Pamatujete si i Vy co jste dělali 11.září 2001?

This slideshow requires JavaScript.

Zanechat Odpověď

