Vespa – to je fakt srdeční záležitost

Vespa. Znacka, kterou jak jsem pochopil moc lidi v mem okoli nezna. Jak jsem docetl na Wikipedii, Vespa v Italstine znamena „vosa“.-))
Vespa je dnes nejvetsi evropsky vyrobce jednostopych vozidel, presneji receno skutru.
Patri do koncernu znacky Piaggio a jeji historie saha do roku 1946. Toliko strucna historie, vice se doctete zde http://en.wikipedia.org/wiki/Vespa

Je to zhruba rok, kdy jsem zacal resit nejake mensi priblizovadlo na cesty do prace, do skoly, na urady a na jezdeni po Praze vubec. Kdo tu jezdi denne, tak asi vi proc.
Na motorkach jezdim od svych 15ti let, tak je mi ta jedna stopa proste stale nejak blizsi a spojit prijemne s uzitecnym se mi proste libi.

Vybiral jsem, brouzdal po internetu. Kymco, Aprilia, Yamaha, Honda, Gilera, videl a zkusil jsem leccos. Obsah 125 a 150 bylo malo, 400 je z moc a ztraci vyhody dobre ovladatelnych skutru do mesta. Chtel jsem proste neco mezi. Az po nekolika mesicich jsem zahledl na netu Vespu a bylo mi jasne ze co se designu tyce, mam jasno. Presne to co jsem hledal. Retrostyl, s modernimi technologiemi pod kapotou, navic kdyz jsem zjistil, ze je delaji i v obsahu 300ccm, coz je diky moji vaze dost podstatne, nebylo o cem premyslet. Po delsim zkoumani vyhrala verze Vespa 300 GTS Touring, ktera ma navic oproti standardnim tristovkam a dvestepadesatkam ve vybave plexistitek, nosic za zadnim sedadlem a jeden i vepredu pred riditky. Dela se v hnede metalize, original nazev barvy nejsem schopen z italstiny ani opsat-))

Moje predstava, ze zajdu do kramu, ukazu prstem a odjedu, vzala rychle za sve nebot jsem zjistil, ze Vespa je lehce nedostatkove zbozi a poptavka vyrazne prevysuje nabidku. Takze cekacka cca mesic a pul. No nakonec jsem se dockal, kamarad me hodil autem k prodejci (Honzo dekuji) a po chvili papirovani a odhlehceni uspor jsem si ji mohl vytlacit na dvorek:) viz fotky dole. Mimochodem, jmenuje se Mája:) Vim, ze Mája byla vcelka a tohle je „vosa“, ale proste mi to k ni sedlo a zadnou slavnou vosu neznam:))

Zatim mam najeto cca 220 km, takze na nejakou zasadni recenzi je brzo. Ostreji muzu jezdit az po prvni garanci, t.j. po 1000 km. Jezdim na 3/4 plnu, netaham za ni moc, ale uz ted mam z prvnich jizd vice nez vyborny pocit. Mimochodem ted zrovna zacala dalsi bourka, ktera mi moje pocity trosku kazi, zitra budu muset do prace autem…sakra.

Jak jsem psal, jezdim zatim na citovku, spotreba prijemna, cca 3,5 litru. Nadrz je na 9,5.
Pravda, je ze tankovat skoro plnou nadrz za 320 korun, to se nepovede kazdy den ne?:)
Mimochodem, jen za parkovani ted rocne usetrim cca 4000.-
Moznost privazat Máju ke klandru titanovym retezem a to v centru Prahy temer kdekoliv, to je proste paradni zalezitost. Nejdrive jsem mel obavy, ze me budou z chodniku vyhanet, ale dosavadni zkusenosti jsou nasledujici. Maminky reknou, hele Pepicku, co to je? Pepicek se zaculi a rekne: Motojka :)))
Starsi generace jen prohlasi: jeeeee ta je krasna:))) nebo mlci a specha do lekarny
Mladsi tatinkove pokukuji jen jednim ockem, aby nebylo poznat, ze je ty Vespí tvary taky chytly za srdce:))

Takze shrnu, mam velkou radost, firme Vespa zatim patri muj dik a nize zatim sepisuji vyhody a nevyhody, ktere jsem objevil po prvnich par kilometrech.

Btw pokud nekdo mate podobny kousek, mozna se sejdeme na Dzbanu v Praze na srazu Vespa skutriku:-)

Nevyhody:
– o neco drazsi nez konkurence ( za kvalitu se proste plati)
– az moc tichy motor, v zacpe Vas pri projizdeni mezi auty zarucene nikdo neuslysi…na to bacha
– je to lakadlo pro oci, takze zvedavci a lapkove budou porad koukat
– maly prostor pod sedlem, velka helma se tam proste nevejde
– pri zamcenych riditkach se nedostanete do kufru pod sedlem (nepovedlo se to ani klukum ze servisu, tak mi fakt verte), toz si tam nezaklapnete klice od motorky ( dobry z hlediska bezpecnosti, ochrana proti blbosti je nulova-uz to mam za sebou, tak vim o cem mluvim)
– malinko mi trvalo nez sem se szil se zapinanim a vypinam blinkru, ten ovladac jde lehce ztuha

Vyhody:
– perfektni jizdni vlastnosti
– opravdu fajnovy design
– velmi pohodlne sedlo
– slusna spotreba – dle stylu jizdy 3 az 4 litry
– diky nosicum hromada mista pro zavazadla ( dozadu cpu batoh a vpredu vozim pizzu:))
– jednoducha a prehledna pristrojovka
– spolehlivy motor s vybornym zatahem odspodu ( autari na semaforech nemaji sanci )
– dobra ochrana pri nevlidnem pocasi ( nefouka mi na kolena a diky plexi vlastne ani do obliceje)

PS do Decina: Jarine vim, bez pripominek. Za ty prachy bych mohl mit lepsi kolo nez mam:)) jenze ja ti ujedu i na tom starym:)))))

PS pro autare: az uvidite na semaforu po svem boku tenhle nebo podobny kousek, nezkousejte to odpalit z mista, protoze stejne nemate sanci:) spis doporucuji zachovat chladnou hlavu a nechat toho jedince na skutru odjet. Pokud ho utrete na tomhle semaforu, stejne zustanete viset v kolone a on pojede dal jakoby nic. Kdyz jedu autem a vidim jakoukoliv motorku, taky sundavam nohu z plynu.

20110719-233644.jpg

20110719-233706.jpg

20110719-233720.jpg

20110719-233733.jpg

20110719-233751.jpg

20110719-233743.jpg

Zanechat Odpověď

